Team
GroepsleerkrachtenDe groepsleerkrachten werken voor en met de leerlingen en zijn de spil bij de uitvoering van het onderwijsprogramma, de signalering, de bewaking van de islamitische waarden en normen en het contact met de ouders of verzorgers. Naast hun lesgevende taak hebben sommige groepsleerkrachten nog andere functies, bijvoorbeeld gedragsspecialist, taalcoördinator, rekencoördinator, onder-, midden-, en bovenbouwcoördinator.
We streven ernaar om per groep niet meer dan twee vaste groepsleerkrachten in te zetten.
Intern Begeleider
Niet alle kinderen leren in hetzelfde tempo. Sommige kinderen hebben extra ondersteuning nodig. De organisatie van de leerlingenzorg is in handen van de intern begeleider. De intern begeleider ondersteunt en adviseert de groepsleerkrachten en begeleidt of initieert zorggesprekken.
Directeur
De directeur heeft de dagelijkse leiding van de school en is voor u het eerste aanspreekpunt binnen de school.
Vakleerkracht godsdienst
De godsdienstleerkrachten verzorgen de godsdienstlessen in de groepen 1 t/m 8.
Vakleerkracht gymnastiek
Bewegingsonderwijs voor de leerlingen van groep 3 tot en met 8 wordt één maal per week gegeven door een vakleerkracht.
Onderwijsassistente
Op Al Qalam zijn er onderwijsassistentes. Zij verrichten voornamelijk onderwijsondersteunende activiteiten in de groepen.
ICT-coördinator
De ICT-medewerker draagt zorg voor het computernetwerk en zorgt ervoor dat storingen snel verholpen worden. Daarnaast staat ze alle collega's bij met raad en daad.
Conciërge
De school heeft een conciërge. De conciërge verricht ondersteunende werkzaamheden, zoals koffie zetten, hand- en spandiensten verlenen aan het team, kopieerwerk, dagelijkse controle en schoonmaak van toiletten en wastafels, de was, pleinwacht en kleine onderhoudswerkzaamheden aan het gebouw.
Schoonmaakbedrijf
Een professioneel schoonmaakbedrijf verricht de schoonmaakwerkzaamheden in de school.
Stagiaires
Om een nieuwe generatie goede leerkrachten op te leiden zijn er jaarlijks meerdere
stagiaires aan school verbonden. Zij werken onder toezicht van een groepsleerkracht en zijn in periodes van enkele weken tot een half jaar aan een groep verbonden. Wij bieden stageplekken aan MBO en HBO studenten. Ook bieden wij stageplekken aan LIO-ers (leerkrachten in opleiding). Zij geven zelfstandig les onder toezicht van de groepsleerkracht.
De directeur is de contactpersoon voor alle stagiaires. De school is door ECABO en Calibris tevens gecertificeerd om leerlingen vanuit o.a. het MBO een stageplaats te bieden.
Samenstelling team
Naam | Functie |
Juf Inger | Directeur |
Juf Rachida | Leerkracht groep 1/2a |
Juf Kimberley en juf Soulaf | Leerkrachten groep 1/2b (juf Soulaf: bouwcoördinator) |
Juf Mandy en juf Marie Jose | Leerkracht groep 1/2c |
Juf Canan en juf Tamara | Leerkrachten groep 1/2d |
Juf Kristel | Leerkrachten groep 1/2e |
Juf Joy-Alice en juf Chaima | Leerkracht groep 1/2f |
Juf Miriam | Leerkracht groep 3a |
Juf Soumiya en juf Hanan | Leerkrachten groep 3b |
Juf Hayat | Leerkracht groep 3c |
Juf Farida | Leerkracht groep 4a |
Juf Hanan en juf Ikram | Leerkrachten groep 4b |
Juf Els en juf Ouafaa | Leerkracht groep 4c |
Juf Esther en juf Asma | Leerkrachten groep 5a |
Juf Nassira en juf Naima | Leerkrachten groep 5b |
Juf Safoera | Leerkrachten groep 5c |
Juf Naoual | Leerkracht groep 6a |
Meester Aziz en juf Archimou | Leerkrachten groep 6b |
Juf Katiba en juf Ouafaa | Leerkrachten groep 7a |
Juf Souad en juf Milouda | Leerkrachten groep 7b |
Juf Dounia en juf Farah | Leerkrachten groep 8a |
Meester Abdulbaki en juf Hayat | Leerkracht groep 8b |
Juf Merjem | Leerkracht groep 8c (vertrouwenspersoon en bouwcoördinator) |
Juf Suzanne | Vakleerkracht culturele vorming |
Juf Oifae | Vakleerkracht godsdienst/vertrouwenspersoon |
Meester Abdeslam | Vakleerkracht godsdienst en ICT-coördinator |
juf Hafsa | Intern begeleider groepen 1 t/m 3 (aandachtsfunctionaris) |
Juf Faouzia | Intern begeleider groepen 4t/m 6 (leesspecialist) |
Juf Khadija | Intern begeleider groepen 7 t/m 8 (gedragsspecialist) |
Meester Meki | Conciërge |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||